עובדים עם מקדם אתרים? כך תוודאו שהוא לא מרמה אותכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

עבדתם עם מקדם אתרים בעבר? או עדיין עובדים עם חברה לקידום אתרים? אני בטוח שאתם מכירים את ההרגשה הבאה: סוף החודש מגיע ומקדם האתרים שולח לכם את דוחות סיכום החודש של האתר, אתם פותחים את הקובץ ורואים מספרים וגרפים לא מובנים… הוא מנסה לבלבל אותי? או שהוא רוצה שאבין מה קרה באתר בחודש האחרון? במקרה הטוב תתקשרו אליו והוא יעזור לכם להבין את הדוח, ובמקרה הרע אתם תישארו מבולבלים בלי היכולת להבין האם העבודה שבוצעה מועילה או משתלמת.

מקדם אתרים

וזה לא הכל…

גוגל בודקת את האתר שלכם במעל ל-200 פרמטרים שונים! כך שזה באמת מורכב מאוד להבין האם מקדם האתרים שלכם עושה עבודה מועילה או שהוא בכלל מזיק לאתר שלכם. ננסה לתת לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להבין זאת.

כל דוח חודשי חייב להכיל נתונים מסויימים. בתור התחלה תשאלו את עצמכם האם אתם מכירים את הנתונים הבאים על האתר שלכם:

  • כמה קישורים חדשים נכנסו החודש לאתר?
  • איזה תוכן חדש אם בכלל עלה לאתר?
  • מהם המיקומים של מילות המפתח שאנחנו מקדמים? האם יש שינוי מחודש שעבר?
  • כמה גולשים היו החודש באתר?

אתם חייבים לוודא שאתם מקבלים את המידע הזה מדי חודש, אלו הפרטים הבסיסיים ביותר שכל בעל אתר חייב להכיר. אך לצערנו כיום גם אם אתם מקבלים את הדוחות הנדרשים עם כל המידע המפורט, יש עדיין סיכוי כי מקדם האתרים החליט קצת לקצר את הדרך ובמקרה הטוב הוא ידאג שהנתונים שתראו ייראו "יפים יותר" מאשר המספרים בפועל. במקרה הפחות טוב, המידע יהיה מפוברק לגמרי.

 

אז איך בכל זאת תעקבו אחרי הנתונים של האתר שלכם?

הדרך הפשוטה ביותר להבין האם יש התקדמות בקידום האתר היא כמובן לבדוק האם כמות הגולשים באתר עולה מדי חודש. 

היכנסו לגוגל אנליטיקס > צירוף משתמשים > Organic Search ובצד שמאל למעלה תוכלו להגדיר את הזמן שבו אתם רוצים לראות את הנתונים, חשוב לבדוק נתונים לפי חודשים ולראות אם יש עלייה במספר הגולשים שהגיעו מחיפוש אורגני.

כך זה נראה:

כמות הגולשים מסומנת בעיגול
בחרו את טווח הזמן הרצוי שתרצו לראות

 

דרך נוספת למעקב אחרי קידום האתר שלכם, מתאימה גם לאתרים חדשים אשר הגיוני שאין עדיין גולשים באתר, אך בכל זאת אנחנו רוצים להבין אם האתר מתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל. נבצע זאת כך:

ניכנס ל-google search console ( כלי מנהל האתרים של גוגל ) לעמודת הביצועים ולמעלה נגדיר את הזמן האחרון שברצוננו לראות. נתחיל בבדיקת מספר מילות מפתח שאנחנו מקדמים באתר. 

נלחץ על הפלוס שנמצא ליד הגדרת התאריך > נבחר בשאילתה ונוכל לבחור אם אנחנו רוצים שהכלי יציג לנו את מילת המפתח בצורה מדוייקת או בצורה רחבה, נזין את מילת החיפוש ונלחץ החל. לאחר מכן נגלול למטה ונוכל לראות את הנתונים של האתר.

 

אז מה השורה התחתונה כאן?

בגלל שקידום אתרים הוא תחום מורכב, כך גם המעקב אחרי העבודה הופך לקשה יותר. כמובן שכדי לוודא ב-100 אחוזים שהאתר מקודם כמו שצריך יש לבצע בדיקות נוספות ומעמיקות יותר, אך אם אתם טיפה בחוסר וודאות, אתם יכולים להתחיל לנתח את האתר שלכם לפי הפעולות שהצגתי ובתור התחלה תבינו מה מצבכם. אם בכל זאת אתם מעוניינים לבצע בדיקה מעמיקה יותר על קידום האתר שלכם, אני מזמין אותכם ליצור איתנו קשר לשיחת ייעוץ.

 

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
עומר וישניה

עומר וישניה

עוסק בשיווק בדיגיטל מ-2016, מקדם אתרים, מומחה באופטימיזציה on-page ויזם דיגיטלי. אוהב מאוד לקרוא ספרים, קם כל יום בחמש בבוקר לאימון ספורט. רווק, גר ברמת גן.

חשוב שתדעו גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button